Geluk meten binnen jouw team of organisatie? Dat kan!
Dat een gelukkige organisatie succesvol is omdat gelukkige medewerkers betere resultaten leveren, minder vaak ziek zijn, innovatiever zijn en gelukkige klanten kennen, dat is inmiddels wel een understatement.
Maar hoe start je als organisatie met geluk op de werkvloer?
Dit begint met het identificeren van de geluksfactoren en het meten van geluk op het werk. Aan de hand van de uitkomsten kan een organisatie of team aan de slag met het groeipotentieel. Hierdoor kan een organisatie werken aan het vergroten van het werkgeluk.
Het Happiness model voor werkgeluk binnen organisaties
Welke factoren bepalen eigenlijk het werkgeluk?
The Sustainable Happiness Company heeft het Happiness Model ontwikkeld dat inzichtelijk maakt welke factoren het werkgeluk binnen organisaties bepalen. Daarmee weet je meteen aan welke knoppen je kan draaien om geluk op het werk te vergroten. Het model kent een integrale benadering en gaat uit van:
5 geluksfactoren van medewerkers & 5 geluksbevorderende factoren vanuit organisaties
5 geluksfactoren medewerkers
Flow
Autonomie
Relaties
Van betekenis zijn
Eerlijke behandeling
5 geluksbevorderende factoren organisaties
Happy Culture
Leiderschap
Vitaliteit
Happy employee journey
New ways of working
Happiness Scan
Aan de hand van dit model hebben wij een Happiness Scan voor organisaties ontwikkeld om het werkgeluk te meten en het groeipotentieel in kaart te brengen.
Met deze scan maken wij inzichtelijk in hoeverre Happiness verankerd is in de organisatie en bij de medewerkers.
De online vragenlijsten zijn makkelijk en gebruikersvriendelijk opgezet. De terugkoppeling kan op alle niveaus geanalyseerd en gepresenteerd worden. Presentaties aan de hand van infographic behoort ook tot de mogelijkheden. De Happiness Scan kan ook in het Engels worden uitgevoerd.
Heb je vragen of wil je een offerte, neem dan contact op met ons.
The Sustainable Happiness Company werkt exclusief samen met TrendCult, een onafhankelijk markt&trend research bureau, en zorgt dat onderzoek geborgd is en vertrouwelijk wordt uitgevoerd. Daarnaast is TrendCult betrokken geweest bij de validatie van ons Happiness Model. Dit model is de ruggengraat van de Happiness Scan. Het Happiness model is gebaseerd op onderzoeken en inzichten uit de Positieve Psychologie. Martin Seligman is hier de grondlegger van.
Happy state of mind als gamechanger
Geluk verbetert bijna elke businessparameter.
betere winstgevendheid (Gallup)
meer verkoop (Shawn Achor)
meer innovatie (HBR)
Het verlaagt ook bijna elke parameter van bedrijfsrisico
minder gevallen van burn-out (HBR
minder ziekteverzuim (Forbes)
minder veiligheidsincidenten (Babcock Marine Clyde)