Business in the 21th century

De wereld om ons heen is in tempo en omvang exponentieel aan het veranderen: we hebben te maken met veeleisende klanten waarbij maatwerk en customer happiness van de een op de andere dag een understatement is, diverse generaties medewerkers met uiteenlopende wensen en talenten met als ultieme mindset de generatie van geluk samen en verbinding, snel evoluerende technologieën, een digitalere wereld, meer robotisering, andere business modellen. Deze ontwikkelingen raakt alle soorten business; van start ups en onlinebedrijven tot de gevestigde bedrijven.

Deze vloedgolf van verandering heeft impact op de manier waarop we werken. Deze impact is zo groot dat het bijna onwerkelijk is voor de leider van vandaag. We hebben het hier over een transformatie van formaat. Een mega stretch voor de meeste organisaties.

Sustainable Happiness als mindset is een logisch en tegelijkertijd zwaar onderschat antwoord op de vele uitdagingen waar we in the 21th century mee te maken hebben. Door Sustainable Happiness als een opportunity te zien kan elke leider, elke organisatie elk individu van vandaag de stretch naar morgen maken. Zo werken we samen aan sustainable happiness in organisaties. Organisaties die vitaler, meer wendbaar, innovatiever, en gelukkiger zijn.

Het fenomeen Duurzaamheid

Organisaties zijn zich gelukkig steeds bewuster van het feit dat ook bedrijven verantwoordelijk zijn voor onze omgeving en willen bijdragen aan een duurzame wereld. Ze verbinden zich aan allerlei duurzame initiatieven. 10 jaar geleden ging dit nog moeizaam, nu is dit bijna gewoon. Prachtig om te zien.

Opportunity

Wat vaak nog vergeten wordt is dat dit feitelijk begint met een duurzame propositie voor je eigen medewerkers. Van binnen straalt uit naar buiten.

Vaak zijn we ‘te druk’ met de buitenwereld, met het halen van rendement, met de zoveelste reorganisatie, het focussen wat medewerkers niet goed kunnen, investeren in nog meer (leiderschaps)trainingen. We zitten vast in de jaarlijkse managementcycli van het opstellen van jaarplannen en budgetten tot en met een strategie bedenken van het verlagen van het ziekteverzuim of het zoveelste talentspotting traject optuigen. We doen aan deepdiving op agile werken en komen erachter dat we erin doorslaan. En ondertussen zijn we best uitgeput, minder innovatief en durven we geen snelle stevige besluiten te nemen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *